شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۳:۴۰:۵۰

رييس پژوهش و فناوري فلات قاره:
طرح مرواريد خليج فارس تا پايان امسال اجرايي مي‌شود

باشگاه خبری فراساحل: رييس پژوهش و فناوري شرکت نفت فلات قاره ايران گفت: طرح مرواريد خليج فارس که با هدف بررسي لايه‌هاي هيدروکربوري خليج فارس و درياي عمان در دستور کار است، تا پايان امسال اجرايي مي‌شود. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از روابط عمومي شرکت نفت فلات قاره ايران، مهندس جواد رستمي، از پيشرفت بيش از 80 درصدي طرح مرواريد خليج فارس خبر داد و گفت: اين طرح تا پايان سال تکميل مي‌شود.


وي با اعلام اين خبر افزود: اگرچه پيشرفت کار نسبت به برنامه حدود 10 تا 15 درصد عقب است، اما پيش‌بيني مي‌کنيم اين طرح مهم تا پايان امسال نهايي و از نتايج آن در اکتشافات آتي استفاده شود. وي با بيان اينکه نتايج حاصل از تکميل طرح مرواريد خليج فارس در شناسايي ساختارهاي هيدروکربوري به بخش‌هاي اکتشافي نقش موثري خواهد داشت ادامه داد: با بهره‌مندي درست از نتايج طرح، امکان دستيابي به ساختارهايي که تا پيش از اين شناخته شده نبوده‌اند فراهم مي‌شود.


گفتني است، قرارداد طرح مرواريد خليج فارس (طرح مدل‌سازي سيستم‌هاي نفتي خليج فارس و درياي عمان) با هدف تشخيص فرآيندهاي بازسازي تاريخچه تدفين رسوبات در پهنه خليج فارس و درياي عمان از زمان پالئوزوييک تاکنون، تعيين زمان زايش، خروج و مهاجرت نفت و گاز و تعيين کميت و کيفيت نفت و گاز توليد شده، تعيين ترتيب زماني وقايع زمين‌شناسي و تکتونيکي فعال در منطقه و رده‌بندي مناطق داراي پتانسيل تجمع‌هاي هيدروکربوري براي اکتشاف، مهرماه سال 1390 ميان شرکت نفت فلات قاره ايران به عنوان کارفرما و پژوهشگاه صنعت نفت با مشارکت دانا ژئوفيزيک به عنوان پيمانکار به امضا رسيد.


محدوده بررسي‌هاي اين طرح، 183 هزار و 500 کيلومتر مربع شامل 80 ساختار زمين‌شناسي، 17 ميدان و 490 چاه نفت و گاز را در بر مي‌گيرد و با در اختيار داشتن چنين اطلاعاتي مي‌توان نواحي‌اي را که داراي ريسک اکتشافي کمتر و احتمال وجود منابع هيدروکربوري در آن بيشتر است، مورد شناسايي قرار داد.



  کد خبر : 909
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :